måndag 17 november 2014

Detaljer







Tänker börja veckan med fokus på några detaljer jag för tillfället gillar.
Svart-vitt, stickat. träknappar, 
den gråa färgen i mina två nya kuddar från Ikea
och så kaffe med mjölk.
 Hemmet är för tillfället också min "arbetsplats" och det är
bl.a. därför jag vill omge mig med detaljer och material som jag tycker om.
Detaljer som inspirerar eller motiverar mig
och därmed gör hemmet trivsamt för mig, men också för min familj!
Ett lyckligt liv och en lycklig familj är det jag vill ha runtomkring mig,
något som är mitt mål att åstadkomma för varje ny dag som kommer.
Något som inte alltid är lätt när det ibland kommer så mycket i vägen på vägen.
Men jag har åtminstone den inställningen att man själv
kan påverka stämningen väldigt långt!
Eftersom jag idag funderar på detaljer
blir det också att jag funderar på helheten.
Att lyckan inte finns i det materiella och enskilda detaljer,
utan i atmosfären i hemmet och helheten hur allt fungerar och hur alla känner.
Men när samspelet mellan vår inre och yttre värld fungerar blir också
Helheten och Känslan bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...