söndag 13 juli 2014

Sommar, sol och värme

Hej på Er!

Får sån lust att börja blogga nu, efter en låååång paus!
Jag har saknat bloggandet, men har tyvärr inte haft varken 
tid, ork eller inspiration den senaste tiden...
Ibland händer saker som man bara inte kan förstå... 
Ingenting blir som förr, men man är många erfarenheter rikare och 
mer tacksam för sådant som är av verklig betydelse här i livet!
Att skriva ner allt skulle ta massor med tid,
men lite kort kan jag försöka berätta i alla fall....

Mysigt bland täcken och kuddar, leksaker och böcker...
  

En liten sommarkoja av fem höstörar, fyra gardiner, snöre och klädnypor,
blev den perfekta mysplatsen när man behöver en sval plats i sommarvärmen.

...mitt under våra bröllopsförberedelser i vår hände en hemsk olycka med vår treåring.
Han fick en kastrull kokande vatten över sig och som ni säkert kan förstå 
förändrades hela vår tillvaro snabbt.
Livet blev plötsligt en kamp av oro och ovisshet, 
vård på intensiven, operationer och vård på barnavdelning.
Sommaren hittills har mest handlat om att återhämta sig
på alla sätt och vis, 
en process som nog fortsätter ett bra tag framöver ännu,
eftersom såren ännu inte har läkt.
Men samtidigt gläds vi över att få ha våra tre barn här hemma 
och varje framsteg och läkningsprocess känns så otroligt härlig!
Livet går vidare!
... och därför kan jag nu känna att jag, trots allt vi gått igenom,
vill fokusera på det positiva och mindre på det negativa.
Därför vill jag också framöver dela med mig av mina glädjestunder 
och mina glädjeämnen här på bloggen :)
...och ett nytt bröllopsdatum skall det också bli, så småningom!
Mer om det sen när tiden är mogen...





6 kommentarer:

  1. Har tänkt på er ofta, ofta under dessa veckor! Tänk så snabbt en olycka kan hända och hur då livet blir indelade i två fack - det viktigaste och - det oväsentliga.
    Hoppas ni kan njuta av sommaren iallafall trots att den inte alls blev som planerat *kram*

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi.
    Har haft er familj i tankarna eftersom vi har varit med om en liknande händelse i vår familj. En brännskadad pojke och livet får en helt annan mening. Svala och skuggiga dagar och en bra läkning önskar jag er och lycka till sen när ni gifter er sen.
    H. Jenny Pettersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny,
      Tack för lyckönskningarna, blev så glad att läsa din hälsning här. Har haft er i tankarna också, eftersom vi hörde om er händelse. Hoppas allt får läka bra hos er också och att ni kan njuta av sommaren trots allt!

      Radera
  3. Oj kära nån! Styrka o 'krya på hälsningar' till hela familjen!!
    Kramar/Pamela

    SvaraRadera
  4. Har tänkt på er och är glad att höra att det går positivt framåt. Tänkte speciellt på dej idag, 25 år sen du var vår ena lilla brudnäbb. Att en dag man väntat på ändras till en oro och ovisshet. Stora kramar till er, ser framemot det nya datumet, då ska jag komma till kyrkan och få se dej stå brud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt välkomna på vår vigsel när den sen blir av och ett stort grattis till era 25 år som gift!! Kommer så bra ihåg den dagen då jag som liten 5-åring fick vara en av era brudnäbbar, det var en mycket rolig och speciell dag för mig :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...